Social media

Tournée Minérale

Gepubliceerd op woensdag 15 januari 2020
Na het overdonderende succes van de voorbije jaren slaan De DrugLijn en Stichting tegen Kanker weer de handen in elkaar voor een nieuwe Tournée Minérale. De campagne roept alle Belgen op om in februari, voor het eerst of opnieuw, een maand ‘nee’ te zeggen tegen alcohol.

Tournée Minérale zet in op teams

Organisaties, bedrijven, verenigingen, sportclubs, horecazaken… kunnen hun werknemers, klanten, leden en partners uitdagen om mee te doen met de Tournée. Wie een team aanmaakt, kan een gratis toolbox met tips en promomateriaal aavragen via www.tourneeminerale.be.

Minérale Bars en Resto’s maken van februari een feest

Ook de horecasector springt op de kar. Een aantal bars en restaurants zorgt voor een aantrekkelijk alcoholvrij aanbod en organiseert allerlei Tournée Minérale-activiteiten. Bars en restaurants die een toolbox bestellen, verschijnen automatisch op de interactieve kaart op www.tourneeminerale.be. Zo weten de deelnemers waar ze in februari alcoholvrij op hun wenken bediend worden.

Alcohol: geen onschuldig product

Voor de deelnemers zelf blijft de boodschap onveranderd. Voor velen maakt alcohol deel uit van de dagelijkse routine. Toch zijn er heel wat risico’s aan verbonden. Alcohol heeft invloed op bijna alle organen en hangt samen met een 200-tal aandoeningen.
Schrijf je dus in en drink een maand lang geen alcohol. Zo geef je je lichaam de tijd om te recupereren. Ga de uitdaging aan en je zal snel merken dat je geen alcohol nodig hebt om je te amuseren.

Meer info en inschrijven via www.tourneeminerale.be.