Stadhuis vanaf 2 juni opnieuw vrij toegankelijk, maar loketten werken op afspraak

Gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020
Vanaf 2 juni kunnen burgers ook weer voor de niet-prioritaire dienstverlening in het stadhuis terecht. Ze moeten wel nog steeds een afspraak maken. Dit kan telefonisch via het nummer 0800 20 765 en tijdens de normale openingsuren.

Sinds het begin van de coronacrisis werkten de medewerkers van het stadhuis achter gesloten deuren. Burgers konden enkel voor prioritaire zaken op afspraak terecht bij de betreffende loketten. Vanaf dinsdag 2 juni zal het stadhuis weer vrij toegankelijk zijn tijdens de normale openingsuren. De loketten blijven wel op afspraak werken, maar voor algemene inlichtingen kan je dus zonder afspraak terecht aan het onthaal.

Maak een afspraak

Een afspraak maken kan telefonisch via het nummer 0800 20 765 en tijdens de normale openingsuren. Een onthaalmedewerker bekijkt voor jou bij welk loket je een afspraak nodig hebt en verbindt je door met de juiste dienst voor het maken van je afspraak.

Ook zonder afspraak ben je natuurlijk welkom in het stadhuis. Je kan dan terecht aan het onthaal. Voor alle diensten die aan de loketten verleend worden, heb je wel een afspraak nodig. Dat gaat dus van de dienst Bevolking voor je elektronische identiteitskaart tot de milieudienst voor je afvalcontainer en van de dienst Ruimtelijke Ordening voor je omgevingsvergunning tot het Woonloket voor informatie over een energielening.

Woonloket

Vanaf juni ontvangt het Woonloket je ook weer op afspraak in het stadhuis en het Sociaal Huis. In juni, juli en augustus kan je op maandagavond tussen 17 en 19.30 uur een afspraak maken in het stadhuis en op dinsdag- en woensdagvoormiddag tussen 8.45 en 11.45 uur in het Sociaal Huis. Wil je een afspraak met het Woonloket maken? Bel dan naar 0471 85 03 76. Tijdens de zomervakantie is het Woonloket gesloten op maandag 20 juli en van maandag 17 tot en met maandag 31 augustus.

Hou het veilig

Nu de afbouwstrategie van de coronamaatregelen het toelaat, kan de stad de volwaardige dienstverlening in het stadhuis weer opstarten. Natuurlijk blijven het beperken van contacten, de veilige afstand en hygiënemaatregelen uiterst belangrijk. Het stadsbestuur heeft dan ook een plan van aanpak uitgewerkt en het gelijkvloers een beetje heringericht om ervoor te zorgen dat alles veilig kan verlopen, zowel voor onze bezoekers als onze medewerkers.

We vragen alle bezoekers om de veiligheidsvoorschriften aan de in- en uitgang en in de wachtruimte te respecteren:

  • Om het aantal personen in de wachtruimte beperkt te houden, vragen we om:
    • stipt op tijd aanwezig te zijn voor je afspraak;
    • alleen naar je afspraak te komen. Breng enkel iemand mee als je begeleiding nodig hebt of als het vereist is, zoals bijvoorbeeld voor de aanvraag van een kids-ID waarbij ook het kind aanwezig moet zijn.
  • Het dragen van een mondmasker raden we sterk aan.

Het is de bedoeling om deze werking tot en met eind augustus aan te houden en regelmatig te evalueren.

Tip

PMD-zakken kan je ook in de supermarkten en sommige andere voedingswinkels in Groot-Aarschot kopen. Hiervoor hoef je dus niet naar het stadhuis te komen. Zo spaar je al een extra verplaatsing uit.