Stad blijft ook na corona op afspraak werken

Gepubliceerd op maandag 9 mei 2022
Sinds november 2020 werkt de stad Aarschot op afspraak. Noodgedwongen stuurden we onze dienstverlening bij, om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Werken op afspraak, we zien dat het werkt. Er zijn zelfs heel wat voordelen. Vandaar: werken op afspraak wordt een blijver.

Bovendien maken het wel nog gebruiksvriendelijker: want voortaan kan je alvast online een afspraak maken bij de dienst Burgerzaken. Later volgen de andere diensten.

De coronacrisis heeft op heel wat zaken een impact gehad, onder andere op de werking van onze stadsdiensten. Noodgedwongen schakelden we over naar werken op afspraak. Ook na corona blijven we op afspraak werken. Je kan telefonisch, per mail of persoonlijk bij de onthaalmedewerkers een afspraak maken.

We proberen het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor onze inwoners. Daarom zullen inwoners vanaf nu bij de dienst Burgerzaken online een afspraak kunnen maken. Later wordt het ook geleidelijk uitgebreid naar alle diensten.

Tal van voordelen

Werken op afspraak betekent dat er minder wachttijd is aan het loket. Je bespaart heel wat tijd en je kan zelf je bezoek plannen wanneer het voor jou het beste past. Bovendien ben je zeker dat de medewerker met de nodige expertise aanwezig is en hij/zij voorbereid is op jouw vraag of dossier.

Maak gebruik van het digitaal loket

Wist je trouwens dat je heel wat akten, attesten en uittreksels van bij je thuis kan opvragen.┬áMet slechts enkele klikken vraag je via het digitaal loket je documenten op en druk je ze thuis af. Surf naar www.aarschot.be en klik op de knop ‘Ik wil iets online aanvragen’ of klik hier. Kies de akte, het attest of het uittreksel dat je wil opvragen en meld je aan. Dit kan met een kaartlezer en je eID, via itsme, met een beveiligingscode voor mobiele apps of met papieren beveiligingscodes (token). Vervolgens hoef je slechts enkele gegevens in te vullen om je document te ontvangen.