Jeugdcentrum De Klinker pakt uit met nieuwe huisstijl en nieuwe website

Het nieuwe logo werd door talent in eigen huis ontworpen, namelijk door de grafisch vormgever van het stadhuis. Voor de verdere uitwerking van de huisstijl en de ontwikkeling van de nieuwe website werkte De Klinker samen met een gespecialiseerd bedrijf dat onder meer de website van Pukkelpop ontwikkelde.

 

Een nieuw en hip logo met een herkenbaar item

Voor de herkenbaarheid werd de hoofdtelefoon van het oude logo ook opgenomen in het nieuwe logo. Door de jaren heen werd de hoofdtelefoon immers hét symbool van De Klinker. Verder ziet het nieuwe logo er helemaal anders uit. Het kreeg een hippe retrotoets.

 

De Klinker haalt alles uit de kast om de nieuwe huisstijl zo snel mogelijk in te burgeren. Zo bestelden we onder meer nieuwe T-shirts voor het team, gadgets en banners met het nieuwe logo. De nieuwe, frisse wind die in jeugdcentrum De Klinker woelt, zal dus snel doorheen de hele stad Aarschot kunnen waaien.

 

Website op maat van doelpubliek

Jeugdcentrum De Klinker heeft heel wat verschillende deelwerkingen: de club, de vakantiewerking, het speelweefselverhaal… Daarom vonden we het belangrijk dat niet elk onderdeel op de website er hetzelfde uitzag. Items voor kinderen mogen gerust wat speelser dan het item over de muziekwerking bijvoorbeeld. Door de toevoeging van leuke icoontjes, kreeg de site een jonge en frisse uitstraling.

 

Snel naar de juiste info

Door de jaren heen werd de vorige website vaak uitgebreid met extra items en informatie. Helaas werd de website daardoor steeds onoverzichtelijker. Voor de nieuwe site hebben we ingezet op duidelijkheid. We hopen dat bezoekers nu zo snel en efficiënt mogelijk de info vinden die ze zoeken. We proberen hen wegwijs te maken met duidelijke knoppen die hen naar deelsites leiden. Geen ellenlange teksten dus, want daar is niemand naar op zoek in het internetuniversum.