Dienstverlening op jouw maat. Stad Aarschot maakt er werk van!

2002

Iedereen mee! Zoals de slogan uit het meerjarenplan het zegt, wil Aarschot een stad zijn waar iedereen zich thuis voelt en waar evenwicht tussen mens en omgeving belangrijk is. Een stad waar de mensen die er wonen, werken, winkelen en ontspannen, dat in de best mogelijke omstandigheden kunnen doen. Daarom zetten we in op de kwaliteit van onze dienstverlening.

 

Een kwalitatieve dienstverlening staat of valt met een aantal bouwstenen. Stap voor stap willen we deze bouwstenen realiseren. Om aan het einde van de rit ervoor te zorgen dat de puzzel past: een betere dienstverlening op jouw maat.

Stadhuis wordt dienstencentrum

Toegankelijkheid is één van de pijlers van een kwalitatieve dienstverlening. Daarom willen we werk maken van een toegankelijk stadhuis voor iedereen: personen met een handicap, jonge ouders met buggy’s en kinderwagens, senioren, enz. Een energiezuinig dienstencentrum waar de burger op het gelijkvloers terechtkan en verdergeholpen wordt.


Om dit te bereiken zal het AGB (Autonoom Gemeentebedrijf) Aarschot het stadhuis in 2017 en 2018 renoveren. Van januari tot eind maart 2017 staat de vervanging van de liften op het programma. Aansluitend wordt het stadhuis verdieping per verdieping verbouwd tot een volwaardig dienstencentrum. Toegankelijkheid, duurzaamheid en energiezuinigheid staan hierbij centraal. Volgens de huidige planning zal de verbouwing in de tweede helft van 2018 afgerond zijn, rekening houdend met regendagen en onvoorziene omstandigheden.

2004

Alle loketfuncties gebundeld op gelijkvloers

De verbouwing zal in fasen verlopen. Na de vervanging van de liften wordt het gelijkvloers volledig gestript. Om je beter van dienst te kunnen zijn, worden alle loketfuncties gebundeld op het gelijkvloers. Binnenkort hoef je dus niet meer de lift of de trap te nemen om je naar de loketten te begeven.


Op de verdiepingen worden de ramen vervangen door een vliesgevel met zonwerend en superisolerend glas en wordt een nieuwe verwarmings- en koelinstallatie geïnstalleerd. Zo maken we werk van een duurzaam, energiezuinig gebouw. Ook de sanitaire ruimtes worden vernieuwd.

2005

Toegankelijkheid in al haar facetten

De stad Aarschot komt naar je toe! Niet alleen met een toegankelijk dienstencentrum, maar ook met een aangepaste dienstverlening op maat. Hoe doen we dat? Door in te zetten op digitalisering en - in een latere fase - te werken op afspraak. Zodat je binnenkort gewoon van thuis uit of via je smartphone of tablet allerlei attesten kan aanvragen of een afspraak kan maken aan één van onze loketten. Zo vermijd je lange wachtrijen en bespaar je tijd.


Nieuwe openingsuren

Om de digitalisering van onze dienstverlening en het werken op afspraak voor te bereiden, sluiten we vanaf 1 januari onze loketten op dinsdag- en donderdagnamiddag. Achter de schermen werken we aan de vernieuwing van onze processen en infrastructuur. We maken gebruiksvriendelijke formulieren op die je aan de loketten of op de nieuwe stedelijke website zal kunnen terugvinden.


Nieuwe website

Inderdaad, ook de stedelijke website www.aarschot.be krijgt een nieuw jasje. De nieuwe website zal als digitale toegangspoort tot onze dienstverlening fungeren met een e-loket voor burgers en bedrijven. Een duidelijke structuur, een overzichtelijke homepagina en een handige zoekfunctie zorgen ervoor dat je makkelijk je weg vindt.


De lancering van de nieuwe website is voorzien in het voorjaar van 2017. Vanaf dan zal je overal - vanop je pc, tablet of smartphone - toegang hebben tot de dienstverlening van de stad. Dit alles in een gebruiksvriendelijk, fris design dat afgestemd is op de nieuwe huisstijl van de stad.


Nieuwe huisstijl

Ook de huisstijl van de stad Aarschot wordt vernieuwd. Daarom lanceerden we begin dit jaar de oproep ‘Bepaal mee het DNA van Aarschot’. Via een korte enquête kon je je mening uiten en mee het DNA van jouw stad bepalen. Op basis van de resultaten gingen we samen met een werkgroep op zoek naar een beknopte, allesomvattende verwoording van het DNA van Aarschot. Hieruit groeide een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.


Benieuwd? Momenteel is het huisstijlhandboek nog in opmaak. In het voorjaar stellen we de nieuwe huisstijl samen met de nieuwe website aan je voor.


Meer info?

Stad Aarschot
Ten Drossaarde 1 - 3200 Aarschot
0800 20 765 - info@aarschot.be - www.aarschot.be - Twitter: @StadAarschot
 

Hoe kan je de stadsdiensten best bereiken?

 

  • Bel ons op het gratis nummer 0800 20 765.
  • Stuur een mail naar info@aarschot.be.
  • Surf naar www.aarschot.be.
  • Of kom langs tijdens de openingsuren van het stadhuis.


We helpen je graag verder!

 

Nieuwe openingsuren vanaf 1 januari 2017


Het stadhuis is geopend:

  • Maandag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 19.30 uur
  • Dinsdag van 9 tot 12 uur
  • Woensdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur
  • Donderdag van 9 tot 12 uur
  • Vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur